Podsumowanie roku 2020 w AWILUX
Data publikacji: 2021-01-13
Rok 2020 był pełen niespodziewanych zmian, a także niepewności, która towarzyszyła przedsiębiorcom od momentu ogłoszenia obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa. Mimo niesprzyjających okoliczności, wiele firm z ogromnym zaangażowaniem realizowało swoje plany. Jedną z nich była firma AWILUX.
2020 rok zapisze się w historii jako specyficzny okres pełen przykrych niespodzianek. Wraz z jego zakończeniem przychodzi czas na podsumowania. Wiele firm, wśród największych osiągnięć wymienia fakt, że udało im się przetrwać. Są jednak również przedsiębiorstwa, które pomimo szalejącej pandemii i wielu obostrzeń, w minionych 12 miesiącach rozwijały się i realizowały postawione cele. Należy do nich AWILUX – lider wśród producentów okien i drzwi w klasie premium.
Trudne początki
Marzec był miesiącem, w którym świat się zatrzymał. Zamrożenie wielu rynków sprawiło, że wiele projektów musiało być wstrzymanych. A fakt, że nie wiadomo było, jak będą wyglądały kolejne miesiące, nie wzmagał poczucia bezpieczeństwa.
- Okres wiosny, który mijał pod znakiem ogólnoświatowego lockdownu, zaskutkował zapaścią sprzedażową. W kwietniu i maju odnotowaliśmy spadki sięgające nawet 40%. Obawialiśmy się, że trudno będzie odrobić straty w ciągu kolejnych miesięcy. Dynamika sytuacji sprawiła jednak, że w okresie letnim, sprzedaż zaczęła nie tylko wracać do normy, ale i przewyższać dotychczasowe wyniki. Na chwilę obecną zapowiada się, że przekroczymy założony cel 100 milionów złotych obrotu. Jeśli nam się to uda, będzie to oznaczać, że ten trudny rok zakończymy z prawie 20% wzrostem wyników – mówi Marek Sprengel, prezes firmy AWILUX.
Niepohamowany rozwój
Firma AWILUX jako jedna z pierwszych zdecydowała się na wsparcie medyków, przekazując fundusze na Wojewódzki Szpital Zespolony w Lesznie. Przedstawiciele firmy postanowili też zamrozić wypłaty dla zarządu firmy i utrzymać całą załogę AWILUX.
- Choć wiele firm wykorzystało moment na niewygodne cięcie etatów, my od początku wiedzieliśmy, że nie chcemy zwalniać pracowników. Każdy jest ważną częścią zespołu. W trakcie wakacji sprzedaż wróciła na normalne tory, a my odczuliśmy potrzebę zatrudnienia nowych osób. W okresie od sierpnia do listopada przyjęliśmy już ponad 40 nowych osób – dodaje Marek Sprengel.
Firma AWILUX skrupulatnie realizuje długoletni plan rozwoju mocy produkcyjnych, a tym samym - całego przedsiębiorstwa. Jednym z najważniejszych punktów tego programu jest rozbudowa zakładu, która ma na celu stworzenie nowej przestrzeni produkcyjnej, która ma doprowadzić do zwiększenia mocy produkcyjnych, a tym samym sprzedaży.
Za sukcesem firmy AWILUX stoi połączenie efektywnego zarządzania, planowania oraz współpracy z doświadczonymi kierownikami, którzy potrafią podejmować odważne decyzje w obliczu rozwoju różnych scenariuszy rynkowych. Pracownicy AWILUX, którzy są traktowani z szacunkiem i na zasadach wzajemnego zaufania, realizują założone plany rozwojowe na wszystkich szczeblach.
Nowości ofertowe
Rok 2020 obfitował także w nowości w ofercie firmy AWILUX. Na szczególne wyróżnienie zasługuje nowa kolekcja drzwi wejściowych AWIDOOR. To ponad 70 modeli drzwi z nowoczesnymi wypełnieniami, które spotkały się do tej pory z bardzo pozytywnym odbiorem klientów w Polsce i za granicą.
W ofercie pojawił się także nowy typ panoramicznych drzwi podnoszono-przesuwnych LivIng Slide Panorama, który zapewnia o 17% wiekszy dopływ światła oraz system LivIng AluInside, dedykowany budownictwu pasywnemu.
Efektywna współpraca
Według prezesa firmy AWILUX, w roku 2020 bardzo mocno zarysował się trend wzrostowy wśród obecnych partnerów handlowych firmy na rynku polskim. Odnotowywane przyrosty obrotów podwoiły się w porównaniu z rokiem 2019, co może świadczyć o tym, że AWILUX jest dobrym partnerem, z którym można z sukcesem rozwijać swój biznes.
- Nasza polityka opiera się na wzajemnej współpracy i partnerstwie, dlatego sukces jest wynikiem wielu działań. W przypadku sprzedaży eksportowej, pozyskaliśmy w tym roku kilkudziesięciu nowych partnerów, którzy już przekonali nas o swoim potencjale. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku nadal będą się z nami rozwijali, a perspektywa zwiększenia mocy produkcyjnych pozwala nam odważniej sięgać po kontakty z nowymi klientami – mówi Marek Sprengel.
Głównym rynkiem zagranicznym, na którym AWILUX skupia swoją działalność, jest rynek niemiecki. Jednak nie oznacza to, że przedstawiciele firmy nie stawiają na dalszą ekspansję. W zeszłym roku AWILUX bardzo mocno rozwinął swoją działalność w USA, kilkukrotnie zwiększając swoją dotychczasową sprzedaż.
- Chociaż jako sprzedaż w wartościach bezwzględnych nie jest to wartość, którą można porównywać ze sprzedażą do Niemiec, to jest to bardzo znaczący wzrost. Mam nadzieję, że w 2021 ten trend będzie postępował i że okna europejskie, a tym samym marka AWILUX, spotkają się z dobrym odbiorem i znajdą stałych klientów w USA – dodaje Marek Sprengel, prezes AWILUX.
Plany na kolejny rok
Sukcesy osiągnięte w roku, w którym kryzys gospodarczy wstrzymał działalność wielu przedsiębiorstw, sprawiają, że AWILUX z nadzieją patrzy na rok 2021. Zaplanowana rozbudowa hali produkcyjnej oraz wprowadzenie nowych rozwiązań do oferty, to wstęp do kolejnego rozdziału w historii firmy.
- W przyszłym roku nadal będziemy zwiększać zatrudnienie. Chcemy także podnieść stopień automatyzacji produkcji. Doświadczeni poprzednimi latami, w których borykaliśmy się z problemem braku fachowców, będziemy ograniczać proste czynności wykonywane przez ludzi na rzecz automatyzacji procesów. W ofercie znajdą się również niespodzianki, o których będziemy informować w nadchodzących miesiącach. Z pewnością kolejny rok będzie czasem dalszego rozwoju i inwestowania w przyszłość firmy AWILUX. Mam też nadzieję na zakończenie perturbacji związanych z pandemią i życzę wszystkim przedsiębiorcom dobrego klimatu do prowadzenia biznesu – podsumowuje Marek Sprengel, prezes AWILUX.